Nowy model poligrafii w kontekście rewolucji przemysłowej 4.0 przedstawił Dyrektor Centralnego Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Jacek Hamerliński. Wśród tematów nie zabrakło także tych trakujących o ekonomicznym aspekcie technologii wykorzystywanych na co dzień w drukarniach. O pozycjonowaniu technologii druku cyfrowego oraz offsetu odpowiedział Paweł Szpil z REPROGRAF S.A. natomiast proces maksymalizacji wydajności i wdrażania filozofii „push to stop” przybliżył Wojciech Mataczyński z Heidelberg Polska Sp. z o.o. ART OF COLOR 2018 był także okazją
do zaprezentowania wyników Raportu „Rynek papierniczy i opakowań z nadrukiem w Polsce” przygotowanego po raz kolejny przez Polskie Bractwo Kawalerów Gutenberga i KPMG. Uczestnicy dowiedzieli się m.in., że kondycja rynku poligraficznego jest stosunkowo dobra – rośnie produkcja sprzedana a sam eksport jest nadal kluczowym czynnikiem rozwoju tego sektora przemysłu. Szczegółowe dane przedstawił Paweł Prokesz Członek Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga. Nad warunkami oświetleniowymi przy pracy z proofami, oraz ich weryfikacją, pochylił się Mikołaj Przybyła z GL Optic. Paulina Kondracka z Drukarni PAW DRUK Sp. z o.o. przedstawiła natomiast praktycznie nieograniczone możliwości zastosowań lakieru w druku, w tym lakieru strukturalnego czy drip off. Agnieszka Kopecka z Małopolskiego Klastra Poligraficznego oraz MM DRUK SERWIS zwróciła uwagę na ważny aspekt wielkopokoleniowy w zakładach poligraficznych oraz na ciągły rozwój kadr już na etapie szkoleń i praktyk zawodowych.
Moderatorem wszystkich sesji tematycznych był redaktor naczelny Magazynu Literackiego „Książki” Piotr Dobrołęcki. Zwieńczeniem obrad tegorocznej edycji ART OF COLOR był wieczór branżowy Targów 4 PRINT WEEK, TAROPAK oraz POLIMER-TECH podczas którego wystąpił zespół AUDIOFEELS.
Partnerów ART OF COLOR 2018 można było spotkać nie tylko w dniu konferencji, ale także podczas kolejnych trzech dni trwania targów 4 PRINT WEEK, w specjalnej strefie ART OF COLOR, która mieściła się w pawilonie 7. Strefa stanowiła idealną okazję do rozmów kuluarowych
i zaprezentowania rozwiązań technologicznych partnerów, jak również do nawiązania nowych kontaktów biznesowych.